Curated food event | Mostly Modern Festival

Geniet van designer food terwijl je kijkt naar kunst en een optreden van het Brunsvik Trio.

Programma door Brunsvik:

ORKUN AGIR – New Work TBA
CHRISTIAN BLAHA – String Trio (World Premieres)
GYÖRGY KURTÁG – Signs, Games, and Messages

30 april 2023 | 12:30
30 april 2023 | 14:00

Brunsvik Trio

De drie leden van het Brunsvik String Trio vonden elkaar in hun gezamenlijke zoektocht om misschien wel de meest intieme vorm van kamermuziek tot leven te brengen; het strijktrio. Het samen ontdekken van dit uniek uitdagende repertoire, in het licht van hun aanzienlijke collectieve strijkkwartetervaring als individuele leden van de Chilingiriaanse, Rubens en Brindisi strijkkwartetten, was een inspirerende reis.

Het strijktrio, genoemd naar Beethovens ‘onsterfelijke geliefde’ Josephine von Brunsvik, bestaat uit violiste Quirine Scheffers, altvioliste Ásdís Valdimarsdóttir en cellist Michael Stirling.

Het trio werd in 2010 opgericht onder de naam Quimias Trio. Ze hebben veel opgetreden in binnen- en buitenland en genoten van samenwerkingen met grote artiesten als pianiste Klára Würtz, hoboïst Pauline Oostenrijk en gitarist Izhar Elias. In 2015 namen ze het strijktrio van Jacques Goudappel op voor een cd met zijn kamermuziek.

Brunsvik

Food Matters

FOOD MATTERS is een pop-up restaurant dat zich richt op het heden, de toekomst en uitdagingen in ons voedselsysteem. Van gerechten als ‘fast-food-shake-slow’, een ‘begrafenis van een banaan’ en ‘visser zonder water’. Van biodiversiteit, de eiwittransitie, een graandeal in oorlogstijd tot verzilting van de bodem. Ons voedsel is politiek, cultureel, economisch en maatschappelijk. FOOD MATTERS brengt deze onderwerpen op een interactieve manier tot leven waar design en food samenkomen.

Curated diner, bedacht en ontworpen door Food Curators. Voor het aansluitende diner en Mostly Modern Orchestra-concert kunnen combitickets worden gekocht. Houd er rekening mee dat de evenementen op verschillende locaties plaatsvinden. Namelijk in de Zeeuwse concertzaal en de Oostkerk.

mmfFood