Expositie Frank van der Meijden & Peter Christ met DJ Dierlijk

Elke eerste zondag van de maand, met uitzondering van januari, openen de deelnemers van de Kunst & Cultuurrroute Middelburg speciaal voor u hun deuren. U kunt dan tussen 13.00 en 17.00 uur gewoon binnenlopen, rondkijken en kennismaken met de makers van al het moois dat u ziet.

In de Oostkerk worden de deuren geopend om de kunst van Frank van der Meijden en Peter Christ te aanschouwen. Dit onder het genot van de muziek van DJ Dierlijk. Heerlijke hitjes onder het genot van een drankje en prachtige kunst!

5 maart 2023 | 13:00
5 maart 2023 | 17:00

Frank van der Meijden

Frank werkt voornamelijk met gevonden objecten. Meestal in kistjes, maar ook op vlakke ondergrond, maar altijd 3D. Hij laat zich inspireren door verschillende onderwerpen: sociaal politiek en filosofisch maar ook lichtere thema’s als muziek en vermaak.

Frank

Peter Christ

Peter Christ is drie jaar geleden begonnen met schilderen, nadat zijn vrouw overleed. ''Er stroomde zoveel emoties door me heen, die moesten eruit. De eerste werken zijn dan ook donker en zwaar, in de loop der tijd is dat lichter en dynamischer geworden.” Op veel schilderijen tref je ogen en gezichten. Soms diep onder de verflagen verscholen, andere keren prominent in beeld. Met cirkels, lijnen en vlakken brengt Chris gelaagdheid in zijn werk waardoor iedere kijker er een andere boodschap uit kan halen. “In cirkels zie ik kracht, herhaling en doorzettingsvermogen. Lijnen staan voor mij voor het leven; levens komen bij elkaar en verwijderen zich. Als de kijker er iets anders in ziet dan vind ik dat prima. Kunst heeft geen vaste betekenis. Ik hou er niet van als iemand een uitleg bij een schilderij geeft. ‘Dit moet je erin zien.’ Nee, dank je. Ik ervaar liever zelf wat een werk met me doet. Zo mogen mensen ook naar mijn werk kijken. Je mag het mooi vinden, vind je het niets, ook goed.”

Peter
Expo