Marieke Brokamp & Inti de Maet

GRATIS CONCERT IN DE OOSTKERK TIJDENS TENTOONSTELLING JO DUMON TAK 2 APRIL VAN 15.30 TOT 16.30 UUR

Marieke (viool) en Inti (gitaar) brengen een muzikaal gevarieerd programma met klassiek- en wereldmuziek, waaronder Klezmer, Folk en Argentijnse tango. Een Gymnopedie van Erik Satie, de Danza Espagnola van Enrique Granados en een stuk van Christian Gottlieb Scheidler; het vrolijke Sherele en mooie Shir al etz; Petit Fleur en La Vie en Rose, gevolgd door een aantal Ierse folksongs.
Met als afsluiting het Nightclub 1960 van Astor Piazolla.

2 april 2023 | 15:30
2 april 2023 | 16:30

Marieke Brokamp

Zeeuws violiste Marieke Brokamp studeerde viool aan het conservatorium in Maastricht en Tilburg. Marieke geeft solo-optredens in diverse muziekstijlen, speelt in het Arion Strijkkwartet, viool-altviool Duo Estemar, klezmertrio Nesjama en vormt met Inti de Maet een gitaar-vioolduo. Verder speelt zij in diverse andere, uiteenlopende bezettingen. Bijna 20 jaar speelde zij in Het Zeeuws Orkest en maakt nu nog deel uit van Zeeuws Kamerorkest TY.

Met toetsenist Robert Jan Stips (bekend van o.a. Nits en Supersister) trekt zij door het land met een verrassend duo-programma. Op viool en altviool is zij te horen op 2 cd's van de Nits, evenals in de actuele leader van tv- en radioprogramma 'Andere Tijden'. Zij was te zien in de documentaire 'De Tovenaar van de Nederpop' en werkte mee aan de bijbehorende cd 'Retsis Repus'. Met het Supersister Projekt 2019 trad zij op met o.a. leden van de Nits, Gruppo Sportivo, Golden Earring en Freek de Jonge.

Marieke

Inti de Met

Inti de Maet begon op zijn 7e met klassieke gitaarlessen bij Franky Viaene, studeerde verder bij Roland Broux, Johan Fostier en later bij jazzgitaristen Hendrik Braeckman en Frederik Leroux. Zijn muzikale projecten brachten hem doorheen Europa, maar ook Georgië, Oekraïne, China en de V.S. Hij is te horen op albums met onder andere het Four Aces Guitar Quartet, Les Mecs du Nord, het Triunfal Quintet en op verschillende cd's van Brussels Philharmonic, o.a. met filmmuziek van Terence Blanchard en Carter Burwell. Momenteel werkt hij samen met de leden van Triunfal Quintet de opname's van hun tweede full album af.

i&M