Koepel Oostkerk

Beklim de koepel met een gids

Van 5 mei tot en met 23 oktober is de Oostkerk geopend en zijn er rondleidingen te boeken om 11.15, 12.30, 14.15 en 15.30 uur*. U wordt verzocht 10 minuten voor aanvang aanwezig te zijn. De duur van de rondleidingen is 60 minuten (maximaal 10 personen). Er zijn voordelige combi tickets voor bezoek aan de betaalde tentoonstellingen Zilveren Camera en World Press Photo. Binnenkort zijn de rondleidingen te boeken via deze pagina.

Onze gidsen vertellen u graag over de rijke geschiedenis van De Oostkerk, de opvallende architectuur en de innovatieve verduurzaming van het monumentale gebouw. Ontdek de bijzondere constructie van de koepel en bewonder bovenin de lantaarn een panoramisch uitzicht over Middelburg en het eiland Walcheren. Het hoogtepunt van uw bezoek!

Het bezoeken van de Oostkerk is op eigen risico.

Meer informatie

De rondleiding duurt ongeveer een uur en de maximale groepsgrootte is 10 personen. Let op: er zijn smalle (deur)openingen en vele traptreden naar de top van de koepel. Kinderen onder de 6 jaar kunnen daarom niet deelnemen aan de rondleiding en kinderen tussen 6 en 12 jaar mogen uitsluitend mee onder begeleiding.

Kosten per persoon:

• Volwassenen: € 7,50
  • Onder de 18 jaar of student: 5,00
  • 6 tot 12 jaar (uitsluitend onder begeleiding): gratis

Klik hier voor het bestellen van uw ticket

rondleiding

Toren beklimmen op een ander moment

Op een ander tijdstip de toren beklimmen met uw gezelschap? Dat kan. Neem hierover contact met ons op.

Ook scholen zijn van harte welkom in de Oostkerk. Vanuit Kunst Educatie Walcheren wordt dit georganiseerd.

*Wanneer er een evenement is, dan gaat de rondleiding niet door en is de kerk gesloten. Raadpleeg altijd even de website voor actuele openingstijden.

Virtueel