Franse Chansons

Franse chansons met Gerard Alderliefste en zijn band

Na het uitverkochte concert in april en november 2022 en april dit jaar, komt Gerard met zijn band terug in 2024 met zijn programma Franse chansons.

U waant zich op een dorpsplein in Frankrijk waar Gerard Alderliefste samen met zeven muziekvrienden en -vriendinnen én met u het Franse chanson viert. Geniet, zing mee en laat u verrassen door het achtkoppige muzikale gezelschap. Een middag vol bijzondere muzikale ontmoetingen en mooie verhalen.  Alle bekende Franse hits komen voorbij. Van Michel Fugain, Julien Clerc, de Poppy’s, Edith Piaf, Stromae, Aznavour en Gérard Lenorman. Onder de warme Franse klanken van onder meer de accordeon en de viool, wordt u meegenomen door het joie de vivre, de liefde voor muziek en voor de Franse taal. Dat wordt genieten!

Alderliefste verwierf met zijn gelijknamige band o.a. bekendheid door samenwerkingen met topartiesten Ramses Shaffy, Liesbeth List en Paul de Leeuw. Hij had er twee top 10 hits mee: “Laat me / Vivre” en “Une belle histoire / Een mooi verhaal”. Beide titels staan nog jaarlijks hoog in de top 2000.  Ze maakten vier albums en deden evenveel theatertournees.

1 april 2024 | 15:30
1 april 2024 | 17:00
€22.50 | Vriend €20.00

Kom alvast in de stemming

Gerard Alderliefste

Gerard Alderliefste speelt het Franse chanson al jaren vol overgave. In zijn eentje, als duo of trio, maar sinds 2018 ook in een achtmans bezetting: Gerard Alderliefste & Friends! Hiermee is er een energiek en super muzikaal gezelschap ontstaan, dat Franse hits weer nieuw leven inblaast. Op een poppodium, een festival, een privé- of bedrijfsfeest en…in de theaters.

Gerard

Ben jij erbij?