Janne Schra

A LOT OF WATER IN THE WATER

Janne Schra staat in de Oostkerk en gaat met haar gitarist Laurens Radstake, in een intieme setting, een gevoelig mooie show geven. Met het breekbaarst uit haar Engelstalige oeuvre aangevuld met nieuwe liedjes over de diepste thema’s.

Alleen haar heldere stem, gitaren en een synthesizer. Met heel soms een moment waarop Janne de andere stemmen in de zaal uitnodigt om met elkaar te versmelten om zo een bedding te vormen voor een improvisatie. Daardoor zal elke show drijven op de energie van alle aanwezigen en nooit hetzelfde voelen.

A LOT OF WATER IN THE WATER gaat over verdrinken in het verdriet van de wereld en niet te weten waar je moet beginnen, maar wél beginnen met het proberen te benoemen...

17 maart 2024 | 15:30
17 maart 2024 | 17:00
€20.00 | Vriend €17.50

Janne Schra

Janne Schra is een schilder, zanger en songwriter uit Amsterdam.

Schra kwam voor het eerst onder de aandacht van het publiek als zangeres en songwriter van Room Eleven, met wie ze twee zeer succesvolle (gouden en platina) albums opnam: 'Six White Russians & a Pink Pussycat' uit 2006 en 'Mmm...Gumbo?' uit 2008. Room Eleven ging in 2009 uit elkaar en Schra begon aan een solocarrière.

In 2011 bracht ze haar eerste soloalbum ‘India Lima Oscar Victor Echo You’ uit. In 2013 keerde ze terug met haar eerste titelloze soloalbum. Haar vijfde studioalbum, PONZO, werd geproduceerd door Torre Florim (De Staat) en kwam uit in 2015. In 2017 bracht ze 'VASALIS' uit, een album met het Noordpool Orkest gebaseerd op gedichten van de Nederlandse dichter M. Vasalis en was haar eerste album gezongen in het Nederlands. In 2018 bracht ze haar nieuwste album ‘OK’ uit, dat ze samen met haar band produceerde. Haar Nederlandse jazzalbum ‘In De Regen’ verscheen september 2021 met haar band De Vogels.

Schra werkte samen met kunstenaars als Kraak & Smaak, M. Ward, Benjamin Herman en De Staat. In 2022 won ze een Edison Jazz met haar band De Vogels. Het nieuwe album ‘The Heart Is Assymetrische’ uit 2023 is nu uit! Zing nu mee met de nieuwste release ‘The Heart Is Assymetrische’!

Janne

Kom alvast in de stemming