Jan-Willem en Johan Antheunisse

muziekgeschiedenis van Middelburg | Gebroeders Antheunisse

Kent u ze nog?

‘t Overschotje, Wim den Hollander, Baby den Toonder? Of anders misschien Jan Morks, Paula Koster of Jac Prince?

Al ruim een jaar zijn de broers Jan-Willem en Johan Antheunisse druk bezig met het verzamelen van interessante informatie én natuurlijke leuke anekdotes over muzikanten, bandjes, toneelspelers en andere markante kunstenaars die Middelburg afgelopen eeuw heeft gekend.

Op zondagmiddag 14 april zal Johan Antheunisse al deze bevindingen presenteren in de Oostkerk, met beeldmateriaal én live muziek. Jan-Willem werkt mee aan het samenstellen van deze middag, maar zal er niet bij aanwezig zijn.
Meezingen mag!

14 april 2024 | 15:30
14 april 2024 | 17:00
€15.00 | Vriend €12.50

Jan-Willem en Johan Antheunisse

Dat Jan-Willem prachtig kan ouwehoeren weten veel Zeeuwen natuurlijk al veel langer, maar zijn broer Johan, dat is ook net een wandelende stadsencyclopedie. Hij lijkt zich iedere naam, ieder detail te herinneren. Met een goede dosis humor, vertellen zij de mooiste anekdotes over de muziek in Middelburg!

Iedere voorstelling die de mannen verzorgden vroeger was stijf uitverkocht. De verhalen raken een snaar bij iedereen die de stad een beetje kent. Voor de nostalgie is het een voordeel als je de jaren 50 en 60 bewust hebt meegemaakt maar ook als je jonger bent zijn de verhalen een feest.

Dit maal staat Johan alleen op het podium, maar zijn broer werkt wel achter de schermen mee om deze middag samen te stellen.

ebroeders-antheunisse

Vroeger ook bekend als de Grachtengordel op tournee!