Orgel plus concert | Miroir de Peine GRATIS

Klaartje van Veldhoven (sopraan) en Matthias Havinga (op het de Rijckere orgel)

Een wel heel bijzondere concert op de langste dag van het jaar. Op 21 juni om 20.00 uur is er een orgelconcert door Klaartje van Veldhoven en Matthias Havinga. Een avond vol met muziek van minstens 65 jaar oud, boordevol primeurs. Namelijk van het album Miroir de Peine. Ze hebben met zorg pareltjes uit het Nederlandse orgel- en zangrepertoire tussen 1922 en 1955 opgedoken. Behalve het titelwerk van Hendrik Andriessen is geen van deze werken eerder opgenomen. Het album krijgt lovende recensies en is op deze avond live te horen in de Oostkerk!

21 juni 2023 | 20:00 - 21:30

Klaartje van Veldhoven en Matthias Havinga hebben met zorg pareltjes uit het Nederlandse orgel- en zangrepertoire opgedoken ★★★★★

Volkskrant

Kom alvast in de stemming

Klaartje van Veldhoven

Klaartje wordt geprezen vanwege haar heldere stemgeluid, haar avontuurlijkheid en integere interpretaties. Zij was al vanaf jonge leeftijd te horen op de concertpodia in binnen- en buitenland. Klaartje studeerde in Zwitserland en Nederland aan de Schola Cantorum te Basel en het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.

miroir

Matthias Havinga

Matthias' activiteiten als concertorganist voerden hem over de hele wereld. Hij nam vele CD's op, maakte talloze opnamen en beheert een veelbekeken Youtubekanaal.  Havinga is organist-titulaire van de Ronde Lutherse of Koepelkerk en liturgisch organist van de Oude Kerk te Amsterdam. Als hoofdvakdocent orgel is hij verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam.

cover