The Songwriters Club in de Oostkerk

De eerste editie van The Songwriters Club is een feit! Op 20 april komt The Songwriters Club naar de Oostkerk. Een nieuw platform, een nieuwe plek en nieuwe manier om in theaters door heel Nederland talent te (her)ontdekken. Iedere avond kent een andere line-up van drie singer-songwriters, en dus altijd een unieke voorstelling. De songwriters die naar Middelburg komen zijn: Mercy John, Oliver Pesch & Philine.

Kwaliteit en authenticiteit staan hoog in het vaandel bij The Songwriters Club. Daarom treden er artiesten op die hun eerste single op de radio hebben, artiesten die veel voor anderen schrijven of artiesten die nieuwe nummers op een laagdrempelige manier aan het publiek willen laten horen. Dat belooft een mooie verassende avond!

Foto's: Sander van den Berg www.gig-pic.com

20 april 2024 | 20:00
20 april 2024 | 22:00
€15.00 | Vriend €12.50

Mercy John

Mercy John heeft een indrukwekkende muzikale reis achter de rug. Hij stond op grote festivals, toerde met bekende artiesten zoals JW Roy en Danny Vera en schreef samen met laatstgenoemde de hit Roller Coaster. Zijn albums oogstten lof voor zijn meesterlijke songwriting. Afgelopen najaar kwam zijn derde album ‘Nights On Fire’ uit en ging hij met zijn band op tour door Nederland. Deze avond speelt Mercy John echter klein en intiem.

MercyJohn

Oliver Pesch

Oliver Pesch brengt zijn inventieve versie van West Coast/Americana naar Nederland. Pesch’ frisse, kien uitgedachte songs klinken op plaat én live toegankelijk en overtuigend. Met zijn 2e single 'Shelly' scoort Pesch een Topsong op NPO Radio 2 en is frequent te horen op 3fm en Radio Veronica. Smaakbepalende DJ's als Rob Stenders en Leo Blokhuis noemen hem dan ook als veelbelovend talent.

OliverPesch

Philine

Met haar heldere stemgeluid en authenticiteit heeft Philine je aandacht vanaf haar eerste gezongen woord. De zangeres uit Rotterdam heeft shows geopend voor artiesten als Matt Simons en We Three, werd gekozen als 3voor12 talent in de 2022 editie van de Popronde en bracht onlangs haar nieuwe EP met daarop single ‘needy as hell’ uit. Philine: “Bijna alles wat ik schrijf is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen. Ik streef ernaar om zo eerlijk mogelijk te zijn in mijn muziek, zodat anderen zich hopelijk herkennen in mijn teksten.”

Ohiline juist

Ben jij er bij?