tex

TEDx

We are proud to announce that on the 15th of April, at 13:00, we will be hosting Middelburg’s and Zeeland’s historically first TEDx conference at Oostkerk! Everyone has seen a TED talk, but who has seen one in person? Now is your chance! So come to TEDxUniversityCollegeRoosevelt to hear 9 experts, academicians, entrepreneurs and students offer their insights into the topic of the event: the human instinct of fight or flight. Of course, musical performances, a networking event with snacks and goodie bags are all included, with ticket prices starting at 8,70 €!

Buy your tickets, follow us on social media or apply as a volunteer via this link:
bit.ly/m/TEDx_UCR

See you there!

Met trots kunnen we aankondigen dat we op 15 april om 13:00 uur de eerste TEDx-conferentie van Middelburg en Zeeland in de Oostkerk zullen organiseren! Iedereen heeft weleens een TED-talk gezien, maar wie heeft er een in het echt meegemaakt? Dit is je kans!

Dus kom naar TEDxUniversityCollegeRoosevelt, waar 9 experts, academici, ondernemers enstudenten hun verhaal vertellen over het onderwerp van het evenement: Fight or Flight, het instinct dat mensen doet vechten of vluchten. Muziekoptredens en een netwerking receptie met snacks en goodiebags zijn allemaal inbegrepen, bij de ticketprijs vanaf €8,70.

Koop je tickets, volg ons op social media of meld je aan als vrijwilliger via deze link: bit.ly/m/TEDx_UCR

Hopelijk zien we je daar!

15 april 2023 | 13:00
15 april 2023 | 16:00

About TEDx

TEDx is a grassroots initiative, created in the spirit of TED’s overall mission to research and discover “ideas worth spreading.” TEDx brings the spirit of TED to local communities around the globe through TEDx events. These events are organized by passionate individuals who seek to uncover new ideas and to share the latest research in their local areas that spark conversations in their communities. TEDx events include live speakers and recorded TED Talks, and are organized independently under a free license granted by TED. These events are not controlled by TED, but event organizers agree to abide by our format, and are offered guidelines for curation, speaker coaching, event organizing and more. They learn from us and from each other. More than 3000 events are now held annually.

Tedx

SPEAKER LINE-UP

We're excited to introduce you to all 10 of our speakers!

Farkhunda Ayobi

Vluchtte uit Afghanistan, studeerde af aan de middelbare school in de Filippijnen en studeert nu aan de University College Roosevelt (UCR). Ze zal spreken over het lijden van vrouwen in Afghanistan en hoe we de normalisering hiervan kunnen voorkomen.

Farkhunda Ayobi

Sophie Raimondo Schmid

Gedefinieerd door haar jeugd in México City, heeft Sophie de wereld rondgereisd op een reis om een ​​zinvol leven te leiden. Ze zal haar ervaringen uit Tanzania delen en eenvoudige stappen aanbieden die je kunt nemen om de routine te doorbreken en te genieten van het leven.

Sophie Raimondo Schmid

Paula Marquina Gurrea

Geboren in Quéretaro in México, ze is een veel bereisde en flink betrokken student en activist. In haar TEDx-talk zal Paula zich richten op de kwestie van seksueel geweld op Universiteiten en zal ze haar eigen raamwerk voorstellen voor de aanpak hiervan.

Paula Marquina Gurrea

Emma Flaskgaard Andreasen

Uit Struer, Denemarken, biedt Emma een nieuw perspectief op wat we als vanzelfsprekend beschouwen. In deze lezing zal ze het idee van privilege opnieuw evalueren, met name hoe "alle levens die we niet leven" ons overweldigd maken, en wat we kunnen doen om ons tevreden te voelen.

Emma Flaskgaard Andreasen

Professor speakers of UCR

Jason
Jason Dinse

Afkomstig uit een privaatrechtelijke praktijk in de VS, doceert professor Dinsenu rechten aan de UCR. Zijn TEDx-talk zal gaan over het gebrek aan rechten dat gedetineerden krijgen om zichzelf te verdedigen, waardoor ze worden beroofd van de meest fundamentele vrijheid om te kunnen kiezen tussen Vechten of Vluchten.

Sanja
Sanja Antonides

Professor Antonides heeft Cognitieve Wetenschap gestudeerd en doet onderzoek hierna en doceert hier nu over aan de UCR. In haar TEDx-talk zal ze de Biologie en Psychologie achter het Vecht- of Vluchtinstinct uitleggen en de rol ervan in onze moderne samenleving beschrijven.

non-UCR expert speakers

Liliane Geerling

Werkzaam bij de Delta Academy van de Hogeschool van Zeeland, biedt zij cruciale, maar minder bekende, perspectieven op klimaatverandering. Zij heeft inzicht opgedaan door over de hele wereld te werken. Leer meer over hoe het is om te leven in een zinkend Zeeland, en over hoe we onze waterwegen in het algemeen duurzaam kunnen beheren.

dk
Philipp D. Keller

Succesvol in zaken, het leger en lokale politiek. Philipp stond tijdens zijn reizen voor veel uitdagingen. Hij zal waardevolle lessen geven over hoe te leiden, hoe om te gaan met stress en hoe je fouten kunt voorkomen die ontstaan uit het vertrouwen op het Vecht- of Vluchtinstinct.

Nicholas Castellon
Nicolas Castellon

Nicolas werkt in verschillende landen, organisaties en sectoren en is een expert op het gebied van cyberbeveiliging.  Terwijl de digitale wereld steeds meer ingebed raakt in het alledaagse leven, lokt dit vecht- of vluchtreacties op. In zijn Ted-talk zal Nicolas uitleggen hoe men kalm kan blijven, zich kan aanpassen en veilig kan blijven in deze nieuwe digitale wereld.

The Barefoot Dutchman

Afkomstig uit Goes, heeft Anton Nootenboom wereldrecords gevestigd. Door op blote voeten naar het basiskamp van de Mount Everest te lopen en door 3019 km blootsvoets door Australië te lopen. Zijn missie, om het bewustzijn over de geestelijke gezondheid van mannen te vergroten. Wat allemaal begon toen hij in het leger diende, bracht hem er nu toe zijn verhaal te delen op onze TEDxUniversityCollegeRooseveltconferentie.

The Barefoot