Open avond | Vrijmetselarij

Open Avond in de Oostkerk op 16 maart!

Op zoek naar zingeving en broeder-/zusterschap? Altijd al meer willen weten over de vrijmetselarij? Op donderdag 16 maart organiseren de gezamenlijke Walcherse en Bevelandse vrijmetselaarsloges een Open Avond voor belangstellenden in de iconische Oostkerk in Middelburg. De loges ‘l’Astre de l’Orient’ en ‘Terra Maris’ uit Vlissingen, ‘La Compagnie Durable’ uit Middelburg en ‘Scaldis’ uit Goes hebben de handen ineen geslagen en nodigen u graag uit voor een bijzondere avond.

De Oostkerk is open vanaf 19:30, het programma begint om 20:00. De toegang is gratis, en inclusief een kopje koffie. Wel wordt aan het eind van de avond een vrijwillige bijdrage gevraagd.

foto's: website vrijmetselarij

*Verhuur

16 maart 2023 | 20:00
16 maart 2023 | 22:00

Vrijmetselarij... iets voor mij?

Het thema van de avond is ‘Vrijmetselarij…iets voor mij?’ Het programma start met een algemene uitleg over de vrijmetselarij en vrijmetselaarsloges; hierna zal er een lezing worden gehouden waarin dieper zal worden ingegaan op het gebruik van symbolen en rituelen in de vrijmetselarij, en de betekenis hiervan voor de individuele vrijmetselaar.

Na afloop is er uiteraard ruim gelegenheid tot het stellen van vragen. De avond wordt afgesloten met een informeel samenzijn onder het genot van een drankje. De verschillende loges zijn allen aanwezig met een informatiestand.

vrijmetselarij

Ben jij er bij?