Orgelconcert | de Passiekoralen uit Bachs Orgelbüchlein

Een vervolg op het concert tijdens Driekoningen:

op 5 april 2023 klinken de Passiekoralen uit Bachs Orgelbüchlein om 20.00 uur

André Poortvliet m.m.v. een vocaal ensemble o.l.v. Aleida Post

Het Orgelbüchlein van J.S. Bach is een beroemde verzameling van 45 koralen die Bach als dertiger componeerde. Opvallend is de compacte vorm en rijke muzikale taal. Theoloog en musicus Albert Schweitzer noemde in zijn Bach-biografie het Orgelbüchlein “het woordenboek van Bachs muzikale taal”. Bach weet in deze koralen steeds heel treffend de tekst uit te beelden. Tijdens dit concert hoort u de koralen voor de Passietijd. Koralen die u ongetwijfeld kent uit de Matthaus- of Johannespassies van Bach. Na de orgelbewerking wordt het koraal gezongen door een dubbelkwartet onder leiding van Aleida Post. Het De Rijckere-orgel hoort u vanavond vooral van zijn ingetogen kant, passend bij de passiemuziek van J.S. Bach.

Van harte welkom in De Oostkerk!

Entree is gratis en collecte na afloop.

5 april 2023 | 20:00
5 april 2023 | 21:30

De Rijckere-orgel

Ben jij erbij?