Zeevonken | Troost bij verlies en rouw met Luuc Smit en Mira Feticu

Verlies en rouw zijn dingen waar iedereen mee te maken heeft of krijgt, maar het valt niet altijd mee om hier uiting aan te geven of hiermee om te gaan. Luuc Smit en schrijfster Mira Feticu gaan hierover samen in gesprek in deze boeiende bijeenkomst.

Mira Feticu is schrijfster van Al mijn vaders en Liefdesverklaring aan de Nederlandse taal. Verleden jaar verscheen haar artikel ''Rouwen doe je in je eentje, zeggen ze in het Nederlands'' in de Groene Amsterdammer. In 2022 overleed haar geliefde. Door de rituelen rond de dood in haar geboorteland Roemenië wordt de pijn gedeeld. Hoe gaat ze door, in Nederland, met haar wanhoop en paniek? Zie ook www.mirafeticu.nl

Luuc Smit is Hogeschool docent aan de University of AppliedSciences voor het vak psychotrauma en verliesverwerking. Daarnaast heeft hij een hulpverleningspraktijk voor trauma en verlies. Luuc Is schrijver van twee boeken Trauma en veerkracht en onlangs verscheen Rouw is liefde samen met prof. Manu Keirse. Dat boek is inmiddels aan de derde druk toe.

Zeevonken is het literaire programma van de Oostkerk n samenwerking met de Drukkerij. Er zijn boeken te koop en er wordt gesigneerd. Ook zijn er muzikale intermezzo’s. Brian van Es en Gijs Teuwsen van PEER verlenen hun muzikale medewerking aan zeevonken

Woensdag 3 april aanvang 20.00 uur tot 22.15 uur

Zaal open: 19.30 uur

3 april 2024 | 20:00
3 april 2024 | 22:15
12.50 | Vriend 10.00

In samenwerking met Zeeuws Verlies

Zeeuws Verlies is in 2003 opgericht als Stichting Zeeuws Steunpunt voor Verlies en Rouw. Men kon toen maar moeilijk ondersteuning vinden in Zeeland bij een ingrijpend verlies, meestal overlijden. Zij hebben toen een heel laagdrempelig aanbod ontwikkeld om steun en informatie te bieden tijdens huisbezoeken. Dat doen ze nog steeds via het project ‘Steun bij Rouw’.

Zeeuws Verlies geeft iedereen informatie, advies en steun bij een ingrijpend verlies. Dat kan na een overlijden zijn, bij een ernstige ziekte, verlies van een baan, echtscheiding en andere vormen van verlies. Zeeuws Verlies kent de beschikbare rouwzorg in Zeeland en kan hierover informatie geven.

Zeeuws verlies

Muziek tijdens Zeevonken

Brian van Es en Gijs Teuwsen van PEER verlenen hun muzikale medewerking aan zeevonken. Ze zullen akoestisch tijdens deze avond muziek laten horen.

PEER speelt pakkende poprock met een scherp randje en haalt inspiratie uit bands als Nothing But Thieves en Arctic Monkeys. Kort na de release van hun debuut-EP speelde PEER internationale shows in Groot-Brittannië en Azië. Na het uitbrengen van hun eerste album trapte de band hun eerste headline clubtour af in een uitverkocht Paradiso Amsterdam.

Hun gloednieuwe EP ‘WHEN THE LIGHTS GO DOWN’ verscheen op 20 oktober en kreeg lovende kritieken. Met deze EP laat de band duidelijk een ontwikkeling in hun geluid horen met behoud van hun aanstekelijkheid en energie. De release werd wederom gevierd met een uitverkochte show in Paradiso, Amsterdam.

Peer