Afscheidsconcert Fernando Lameirinhas

De innemende, Portugese muzikant Fernando Lameirinhas neemt op 28 april afscheid in Tivoli Vredenburg in Utrecht. Zijn talrijke Zeeuwse fans kunnen nog eenmaal van zijn prachtige songs genieten tijdens zijn concert op 29 maart in de Oostkerk. Lameirinhas heeft in zijn zestigjarige carrière veel wegen ingeslagen; onder meer fado, latin, soul en jazz. Hij voegde er steevast de Lameirinhas-touch aan toe. Ook werkte hij met diverse Nederlandse bands en muzikanten onder wie BLØF, Paul de Leeuw en Stef Bos.

Geniet van hits als ABRACE ME, Naar het Zuiden en Hier, maar ook van juweeltjes uit het begin van zijn carrière. De nog altijd jeugdige maestro Lamairinhas pakt samen met u zijn koffer uit en neemt u mee in zijn rijke, muzikale leven. Hij wordt daarbij bijgestaan door de bekende Argentijnse pianist Juan Pablo Dobal.

29 maart 2024 | 20:00
29 maart 2024 | 22:00
20,00 | vriend 17,50

Fernando Lameirinhas

Fernando Lameirinhas, begenadigd componist en tekstschrijver en als meeslepend zanger en gitarist een van de iconen van de wereldmuziek in Nederland, is in 1944 geboren in Porto, Portugal. Tijdens zijn vroege jeugd heeft hij enkele jaren op het platteland gewoond, in Trás Os Montes en Viana do Castelo. Daar is zijn passie voor muziek ontstaan dankzij het kerkorgel en het kerkkoor waarin hij heeft gezongen.