wiki

Wibi Soerjadi | Piano concert in kerstsfeer

Laat je meenemen in de wereld van de klassieke muziek tijdens het kerstconcert in de Oostkerk van Wibi Soerjadi. Zowel kenners als minder ervaren luisteraars raken geïmponeerd door het pianospel van Wibi Soerjadi. Deze wereldberoemde concertpianist en componist onderscheidt zich door het uitvoeren van zijn eigen werk, dat hij baseert op eigentijdse thema's.

Wibi Soerjadi is Nederlands meest succesvolle pianist. Op zijn albums en tijdens zijn concerten wisselt hij onsterfelijke miniatuurtjes uit de pianoliteratuur af met virtuoze bewerkingen van filmsoundtracks en muzikale kaskrakers. Wibi Soerjadi zit al meer dan 40 jaar in het vak als concertpianist. Hij ontving in augustus een koninklijke onderscheiding en werd bevorderd tot Officier in de orde van Oranje Nassau. Tijdens dit jubileumconcert zal hij hoogtepunten uit zijn carrière spelen. Een reis door de tijd, van het eerste stuk dat hij als kind speelde tot het huidige repertoire. Denk hierbij aan de klassieke componisten, maar ook eigen werk en muziek gebaseerd op bekende films uit zijn theater programma Wibi at the Movies!. Zowel kenners als minder ervaren luisteraars raken geïmponeerd door Wibi’s pianospel. Laat je verwonderen door de wereld van de klassieke muziek tijdens het jubileumgala van Wibi Soerjadi.

16 december 2023 | 20:00
16 december 2023 | 21:30

Biografie

Wibisono Augustinus, beter bekend als Wibi Soerjadi, is een Nederlandse concertpianist en componist. Als zoon van een Nederlands-Indische wetenschapper is Wibi op elf jarige leeftijd begonnen met spelen van piano. Zijn jongste broer Ardjoena Soerjadi is ook een musicus. Op vijftienjarige leeftijd won Wibi de eerste prijs op het Prinses Christina Concoursin Den Haag.

Wibi Soerjadi studeerde drie jaar aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam, waarna hij bij Jan Wijn vervroegd eindexamen deed als uitvoerende musicus. Wibi haalde hierbij het hoogst haalbare cijfer. Tijdens zijn studie ontving hij de derde prijs op het prestigieuze Franz Lisztconcours. Later werd zijn toenmalige vriendin Marion Klijnsmit, met wie hij sinds zijn negentiende samenwoonde, zijn manager.

foto: Frank Doorhof

wubi

Kom alvast in de stemming

Ben jij er bij?

Tickets: 35,00

Vrienden: 32,50

Misschien vind je dit ook tof!

Cor Bakker met Fay Claassen en Lo van Gorp | Christmas Time is Here!
17 december 2023 | 15:00
X-MAS SING ALONG